19. kesäkuuta 2014

Nacho kävi reilaamassa

Kävimme Nachon kanssa vähän reissussa. Olen jo pitkään haaveillut koiran kanssa junareissusta ja halusin myös Nachon vähän näkevän maailmaa ja tutustuvan erilaisiin asioihin. Joten mikäs sen parempi idea kuin lähteä sen kanssa reissuun. Sipsi ja Emma olivat Ramilla hoidossa meidän matkan ajan.

9.6. lähdettiin vanhempieni luota Helsingistä, jossa olimme yötä aikaisen lähdön takia. Äiti heitti meidän juna-asemalle, josta junalla Turkuun ja sieltä laivalla Tukholmaan. Tukholmassa olimme iltasella joten otimme siitä yöjunan kohti Malmöä (tarkoitus oli mennä Kööpenhaminaan, mutta jonkun lakon takia se ei onnistunutkaan).

Nacho laivalla.

Ja junassa.

10.6. saavuimme Malmöön 5.45. melko huonosti nukutun yön jälkeen. Seuraava juna Köpikseen lähti klo 10.00, joten lähdimme vähän kävelemään. Löysimme kivan puiston, jossa Nacho sai juoksennella vapaana, kun tuohon aikaan ei kauheasti liikennettä ollut. Sitten palasimme takaisin junailuun ja Köpiksestä otimme jatkoyhteyden Hampuriin. Sieltä lähdimme kohti etelää, mutta ruuhkaisessa junassa ei huvittanut kovin pitkälle matkustaa, joten jäimme Lüneburgissa pois. Kyselimme samassa junassa olleelta pariskunnalta neuvoja jostain camping-alueesta, mutta he tarjoituivatkin sitten ottamaan meidän takapihallensa telttailemaan. Saimme sitten grillata heidän kanssaan ja Nacho tykkäsi, kun sai leikkiä lasten kanssa.

Puisto Malmössä.

Onpa erikoisia lintuja!
Nachon keppileikit uuden ystävän kanssa.

11.6. lähdimme aamupäivästä kohti Münchenia. Melkein koko päivä menikin junassa ja illalla sitten menimme Miskan luo. Kävimme vielä illalla syömässä ja Nacho makoili kiltisti terassilla jaloissa.

Miskan luo menossa, kuuma oli!

12.6. aamupalan syötyämme lähdimme kävelemään kohti Isar-jokea. Pieniä hankaluuksia oli löytää sinne, mutta tulipahan käveltyä ja Nacho sai uiskennella aina välillä. Isar-joki oli ihanan viileä, päivä kun oli aika lämmin. Illalla söimme Miskan ja hänen tyttöystävänsä kanssa pizzaa.

Nacholla oli niin hauskaa joella.

Kauhean paljon ei olisi malttanut levähtää välillä.

13.6. söimme taas aamupalaa ja sitten lähdimme junalla kohti Alppeja. Kohteena meillä oli Tegernsee. Valitettavasti siellä satoi, joten meidän alppivaellukset jäivät väliin. Menimme sitten hieman kauemmas vuorilta ja kävelimme pikkukylässä nimeltä Reichersbeuern. Illaksi palasimme takaisin Miskan luo.

Pallo oli aika pop.

Tosin sen perässä juostessa tuli hiki.

Kyllä kelpaa tämmöisissä maisemissa lenkkeillä.

14.6. lähdimme kävelemään Englische Garteniin Müncheniin Miskan ja hänen tyttöystävänsä kanssa. He menivät siitä sitten shoppailemaan, mutta me jatkoimme koko päivän puistossa. Nacho leikki välillä toisten koirien kanssa ja kävi taas uimassa.

Nacho ihmettelee kun kaverin uiminen muistuttaa enempi räpiköimistä.

Löytyi kivoja leikkikavereita.

Nacho ei olekaan enää ihan pikkutyttö.

15.6. menimme käymään Salzburgissa Itävallassa. Kaupunkikävely oli Nachon kannalta vähän tylsää, mutta oli siellä sentään hevosia mitä sai ihmetellä ja terassilla syötiin paikallisia lihaherkkuja, joista myös Nacho sai osansa.

Tästä annoksesta riittää kyllä Nachollekin!

Ja välillä pitää poseerata nähtävyyksien edessä.

16.6. suunta kohti pohjoista ja Hampuria. Sieltä junanvaihto kohti Tanskaa. Illalla Koldingiin jossa yövyimme leirintäalueella. Teltan vieressä oli lampi, jossa oli muutamia sorsia. Nacho olisi niin kovasti vaan halunnut mennä sinne uimaan.

Kiva pieni lampi.

Ei tarvi kyllä pelätä, että kukaan huomaamatta tulisi teltalle, kun on tämmöinen vahti mukana.

17.6. aamusta taas kohti juna-asemaa ja Kööpenhaminaa ja sieltä sitten iltajunalla Tukholmaan.

Öinen Tukholma

18.6. Tukholmasta aamulaivalla kohti Turkua ja vielä viimeinen junailu ja sitten illalla vanhempieni luota hakemaan Kisu hoidosta ja sitten kotiin!

Vielä viimeinen junareissu ennen kotia.